Leerlingenbegeleiding nodigt uit voor infoavond van 25 september

De leerlingenbegeleiding in hun nieuwe bureau

De leerlingenbegeleiding op onze IVG-School is een paar jaar geleden bescheiden gestart, maar nu is de werkgroep flink gestructureerd en uitgebouwd. Het is ook de leerlingenbegeleiding die alle ouders uitnodigt voor de eerste infoavond van het jaar. “Na vier weken les kennen de nieuwe leerlingen de school, de lessen en de leerkrachten al beter. Meteen het moment om even terug te koppelen met de ouders”, aldus Viviane De Koker. Zij begeleidt samen met Sabine Hoste de leerlingen van de eerste graad.
“Niet alleen de ouders van  onze nieuwe leerlingen zijn uitgenodigd op donderdag 25 september, alle ouders  krijgen die avond de kans om al hun vragen te stellen over het vernieuwde evaluatietraject, de CLIL-lessen of flexibele leertrajecten.” Hilde Van Doorselaer en Liesbet Coens zijn dit jaar de begeleiders van de tweede en derde graad en spelen die avond gastvrouw in de Pharos. De middenschool verzamelt in de vernieuwde koude refter.

Vanuit het leerlingensecretariaat worden alle ouders persoonlijk op de hoogte gebracht via een brief en via Smartschool”, laat Jolien Van Driessche weten. Ook het CLB tekent die avond present. Naast het formele gedeelte is er ook nog een informeel gedeelte met een drink op het Forum.

Programma Middenschool:

19u: ouders 1A en nieuwe leerlingen 2A
20u: ouders 2A

Programma Bovenbouw:

19u: ouders 3ASO en 4ASO
20u: ouders 5ASO en 6ASO

Semme Karsikaya (CLB), Sabine Hoste, Jolien Van Driessche, Liesbet Coens (boven), Viviane De Koker en Hilde Van Doorselaer (onder), Kris Van Huynegem en Olivier Szafiro (directies achter hen)