Velodroom officieel geopend op Car Free Day

Vandaag 18 september 2014 is de Velodroom officieel geopend. Gebruikers hebben van Olivier Szafiro, de initiatiefnemer van dit project, een staan- of hangplaats gekregen. Dat de Velodroom vandaag zijn officiële start krijgt is geen toeval, 18 september 2014 is ook Car Free Day. “Wij willen inderdaad met de opening vandaag aantonen dat onze IVG-School achter de idee staat om met zoveel mogelijk de auto thuis te laten. Velen komen met het openbaar vervoer, maar ook heel wat leerkrachten en leerlingen verkiezen de fiets om naar school te komen. Door de sterke toename van de leerlingenaantallen kregen we plots een toevloed van fietsers. Daarom hebben we tijdens de zomerwerken de Velodroom ingericht. Mijn dank gaat ook uit naar Bjorn van onze technische dienst”, aldus Olivier Szafiro.

Initiatiefnemer Olivier Szafiro "We testen nu het systeem en passen aan waar nodig."

Ook heel wat leerkrachten gebruiken de fiets om naar school te komen