Startvergadering leerlingenraad onder ruime belangstelling

2014-09-24 llnraad 2014-09-24 llnraad 4. 2014-09-24 llnraad 3De leerlingenraad van onze IVG-School secundair heeft woensdag zijn startschot van het nieuwe schooljaar gegeven. Alle klassen (van 1ste tot 6de middelbaar) waren vertegenwoordigd, de belangstelling voor dit participatie-orgaan is dus groot bij onze geëngageerde leerlingen. Uit deze omvangrijke groep is er ook een kernteam gekozen, zeg maar het dagelijkse bestuur.
Deze leerlingenraad van het jaar stond onder begeleiding van mevrouw Sabine Hoste. Zij blikt tevreden terug op de eerste bijeenkomst met de leerlingen. “In ben enorm verheugd dat alles leerjaren vertegenwoordigd zijn, maar dat de belangstelling dermate groot is, heeft me toch ook (positief) verrast.”
In aanwezigheid van beide directeurs werd de werking van de Vélodroom geëvalueerd, de dag van de leerkracht besproken en de locatie voor een tweede Coldspot goedgekeurd. “Op voorstel van Victoire uit het derde jaar zal de tweede Coldspot opgehangen in het vernieuwde Atrium. De eerste hangt al een tijdje in onze koude refter. Het idee van Coldspot (een plaats in de school waar leerlingen zich engageren om de GSM even achterwege te laten en vooral met elkaar te praten) kreeg vorige week nog nationale mediabelangstelling. Ook onze leerlingen appreciëren dit nieuwe fenomeen, net zoals ze hun waardering uitspraken voor de realisatie van de Velodroom.”