Talengang krijgt Kopenhaags tintje

Mevrouwen Sabine Hoste en Viviane De Koker en de heer Bram Derycke: een echt A-team!

De gang van lokaal D13 tot D16 heet voortaan ‘De Talengang’. Onder die noemer steken leerkrachten, directie en klusjesman Björn deze (vakantie)week de handen uit de mouwen. Doel is om enerzijds de gang te verfraaien, maar anderzijds ook om spreuken, slogans titels uit het Nederlands, Latijn,  Frans, Duits, Engels en Spaans aan de muur te hangen.

“Dit verfraaiingsproject is geïnspireerd op de Nyhavn van Kopenhagen met zijn verschillende kleurrijke huizen. Niemand minder dan Hans Christian Andersen heeft in verschillende huizen gewoond en meteen is de link naar de talen gelegd”, aldus mevrouw Sabine Hoste, initiatiefneemster van dit project. “Samen met de leerlingen gaan we in een tweede fase op zoek naar leuke teksten om op de muur te schilderen, teksten in de verschillende talen die op onze IVG-School worden gegeven.”

De heer Olivier Szafiro in volle actie

Ook de directies steken de borstel uit de mouwen. De heer Olivier Szafiro is zeker niet aan zijn proefstuk toe wat betreft schilderwerken op school. “Met dit kleurrijke project zetten we een volgende stap in ons vernieuwingsproject. Samen met de eigenaars van onze gebouwen zorgen we ervoor dat onze IVG-School een ‘nieuwe haven’ wordt voor leerkrachten en leerlingen, een plaats waar het leuk toeven is om te leven en te leren.”

“Niet alleen de leerkrachten zullen in de toekomst uitgenodigd worden om verfrissende ideeën te bedenken. Ook de ouders en de leerlingen krijgen onze steun om hier aan mee te werken”, besluit de heer Kris Van Huynegem nog.

De heer Bram Derycke met de borstel in de hand

Mevrouw Viviane De Koker en 'onzen' Björn nemen het blauw voor hun rekening

3 Reacties op Talengang krijgt Kopenhaags tintje

1. Sabine Hoste schreef:

Samen met de directie, collega’s en de klusjesman de handen uit de mouwen steken om talengang een hippe look te geven: dat is pas echt teambuilding!

2. twentyten_posted_on
  3. Anoniem schreef:

Supertof om dit met collega’s in een vakantie te realiseren!

4. twentyten_posted_on
  5. Anoniem schreef:

Amaï! De talengang zal hip, leuk, vrolijk en kleurrijk zijn. Een hele verandering, en een plezier om de lessen te gaan bijwonen in de taalklassen!