Inschrijvingen

Op de hoogte blijven van onze infomomenten?

Laat dan hier jouw gegevens achter!

1) Informatie over 1A op de IVG-School

Onze school leren kennen

Voor de leerlingen van het vijfde leerjaar (23-24) en hun ouders organiseren we een schoolwandeling tijdens de opendeurdag op zaterdag 20 april 2024.

Voor de leerlingen van het zesde leerjaar (23-24) organiseren we een online infomoment, snuffelstages, schoolwandelingen en een infoavond op school.

1. Online infomoment op donderdag 25 januari 2024 om 18.30u. én om 19.30u.

2. Start snuffelstages op woensdagen tussen 31 januari 2024 en 20 maart 2024.

3. Schoolwandeling voor leerlingen en ouders op woensdag 13 maart 2024 tussen 13u. en 15u.

4. Infoavond ‘Op weg naar het eerste middelbaar’ in onze IVG-School met toelichting over ons onderwijsconcept, onze werking en de wijze van inschrijven: woensdag 20 maart 2024 – 18.30u.

Aanmelden en inschrijven volgens afgesproken schema

Aanmelden tussen 25 maart 2024 en 19 april 2024

Inschrijven vanaf 14 mei 2024

klik hier voor folder ‘meld je aan’

Voorrang broers en zussen

Broers en zussen krijgen voorrang bij het inschrijven in 1A. Om gebruik te kunnen maken van deze voorrangsregeling, moeten ouders bij het aanmelden aangeven dat er op dat moment al een broer of zus is ingeschreven op onze school voor het huidige of het volgende schooljaar. Op dat moment zal je ook het rijksregisternummer van de broer of zus moeten ingeven. Indien ouders dit aangeven, zal dit gecontroleerd worden door de school. De voorrangsregeling geldt zowel voor broers en zussen, halfbroers en halfzussen en ook voor kinderen die gedomicilieerd zijn op hetzelfde adres.

Inschrijvingen 1A

Inschrijfmomenten voor ouders met een ticketje voor onze school gebeurt op dinsdag van 16u tot 18u tijdens de betreffende periode.

Voor het schooljaar 2023-2024 zijn de klassen volzet.

2) Informatie over 2A op de IVG-School

Voor 2A: Interesse voor inschrijving? Stuur mailtje naar de directeur  Kris Van Huynegem  kris.vanhuynegem@ivgschool.be of vul dit formulier in: Inschrijvingen voor 2A

3) Inschrijven in de andere jaren van het secundair onderwijs

Informeren

Op dinsdag 5 maart 2024 organiseren we onze jaarlijkse infoavond.
Bekijk alvast de folders van dit schooljaar 2024-03-05 Folder IVG-School 3+4 en 2024-03-05 Folder IVG-School 5+6
U kan ook al een beetje kennismaken met onze unieke school via deze infosite.

Inschrijven in 3 / 4 / 5 / 6 Doorstroom : maandag 15 april vanaf 9u

Gelieve vanaf maandag 15 april 2024 (9 uur) eerst via onderstaande formulieren uw kind aan te melden voor de inschrijvingen voor het schooljaar 2024-2025. U wordt nadien zo spoedig mogelijk uitgenodigd om de inschrijving te finaliseren.

Deze formulieren worden pas geactiveerd op maandag 15 april 2024 om 9 uur.

Opgelet: deze formulieren zijn enkel voor externe inschrijvingen (voor schooljaar 2024-2025) bedoeld. Wie reeds op onze IVG-School zit, wordt via Smartschool geïnformeerd.

Lukt het niet? Mail naar info@ivgschool.be

Extra info

Bij de inschrijving is de aanwezigheid van de ouder of voogd gewenst, de identiteitskaart van de leerling en het rapport van het voorbije schooljaar (pas in vakantie). Bij gescheiden ouders volstaat één ouder indien de andere partij akkoord gaat.

Alle informatie over de schooltoelage vindt u via deze website: